Error message

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in theme_table() (line 1998 of /var/www/vhosts/conversantcomm.pl/includes/theme.inc).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in theme_table() (line 2061 of /var/www/vhosts/conversantcomm.pl/includes/theme.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/conversantcomm.pl/includes/menu.inc).

Efektywność w reklamie, efektywność głupcze!

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujesz produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Głupie pytanie? Nie do końca, przynajmniej kiedy wykupujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Czy nie denerwuje Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu - sprzedaży? A dodatkowo gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni prezesa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest system "płać za emisję", niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie określany mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest wyjątkowo mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe. Dlaczego? Firmy wydając miliony na kampanie reklamowe, "kupują" jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii. zwyczajnie, to co kupujemy w domu mediowym lub bezpośrednio w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!



A gdyby na przykład można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy określonym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X - czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a faktyczna obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa wyglądałaby dużo lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest tutaj branding, Wrocław to miejsce, gdzie znajdziemy parę świetnych firm, jak .

Realizowanie kampanii marketingowych w modelu "płać za sukces" można też stosować długofalowo. A co ważne, wydatki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W naszym kraju, co prawda w praktyce nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W prestiżowym brytyjskim magazynie "The Economist", w tekście poświęconym reklamie online, autor pisze: "To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy... Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważne kosztem zmiennym. Im więcej sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!

Dla zalogowanych