Error message

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in theme_table() (line 1998 of /var/www/vhosts/conversantcomm.pl/includes/theme.inc).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in theme_table() (line 2061 of /var/www/vhosts/conversantcomm.pl/includes/theme.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/conversantcomm.pl/includes/menu.inc).

O „quizach z nagrodami” oraz różnicach między loterią promocyjną a konkursem

Organizacja promocyjnych konkursów jest jednym z na ogół wykorzystywanych środków w kampaniach reklamowych produktów, usług czy też wydarzeń.


Konkursy takie opierają się na atrakcyjnej marketingowo interakcji organizatora oraz uczestnika.


organizacja loterii
Author: SteelSeries
Source: SteelSeries


Aktualnie konsumenci są nieustannie otoczeni szeregiem quizów, promocji a także tym podobnych marketingowych akcji, jakie mają wprowadzić na rynek nowy wyrób albo usługę, czy też też podnieść sprzedaż towarów bądź znanych już na rynku. Przy organizacji promocyjnych konkursów trzeba kierować uwagę na istotne szczegóły formalnoprawne. Czasami bowiem pewne jego elementy, wdrożone nawet w niezamierzony sposób, mogą sprawić, iż konkurs promocyjny przestanie być konkursem, natomiast stanie się loterią promocyjną i może podlegać badaniu przez urzędników celnych.




Organizacja loterii to całkiem odrębny rodzaj akcji reklamowej, który został uregulowany w szczegółowy sposób w ustawie o hazardowych grach. Organizacja loterii powinna być zgodna z warunkami ww. regulacji, na podstawie zezwolenia udzielanego poprzez odpowiedniego miejscowo zwierzchnika izby celnej. Przedsiębiorcy przygotowujący „konkursy z nagrodami” nie występują o napomknięte zezwolenie, gdyż są przekonani, że aranżują konkurs, nie zaś loterię. Cel organizatora, a również nazwa przedsięwzięcia nie ma w tym miejscu jednakże znaczenia.

Absorbuje Cię ta problematyka? Kliknij ten link i sprawdź, jak podchodzi do tego tematu inny redaktor w treści (https://www.a-pro.pl/hurtownia-elektryczna/) swego artykułu.

Jeśli „konkurs z nagrodami” będzie obejmował określone fragmenty reprezentatywne dla loterii, wówczas taka akcja w ujęciu formalnoprawnym będzie stanowiła loterię promocyjną z wszelkimi tego konsekwencjami.


Organizacja loterii promocyjnej bez należytego zezwolenia jak też z naruszeniem innych wymogów regulacji o hazardowych grach, pociągać może za sobą szereg negatywnych konsekwencji dla realizatora jak też uczestników „konkursu”.

Dla zalogowanych